Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola

Tartalomjegyzék

Testnevelés és sport

Az iskolánkba járó diákok olyan sokoldalú képzést kapnak, amely lehetőséget, alapot ad később a tanuló egyéniségének megfelelő sportág kiválasztására. Tapasztalatunk, hogy a sport a személyiségfejlődésre is pozitívan hat. A gyermek önmagával szemben felállított igényszintje a sportoláson keresztül az élet egyéb területén is megnövekszik.

Az intézményben az évek során folyamatosan fejlesztettük a sportolás feltételeit, körülményeit. Ennek eredményeképpen a tanulók az érdeklődésüknek és képességeiknek megfelelően – iskolánk kiváló helyzeti, tárgyi és személyi feltételeinek maximális kihasználtsága mellett – válogathatnak a különböző sportágak közül.

A közelben, Újszegeden található a város több sportlétesítménye. Ezek az intézmények jó hátteret nyújtanak minden tanuló számára a tantervi anyag mellett felmerülő, sokoldalú sportolási igényének kielégítéséhez. A sportuszoda közelsége az úszásórák lehetőségét biztosítja. Az iskolában dolgozó szakedző és a Kisstadion teniszpályái a tenisz sportág megismerésére ad lehetőséget diákjainknak. A szabadidős sportok tárházát bővíti a bowling-tekepálya kihasználása, valamint lehetőség van testnevelési órákon a különböző labdajátékok és a fitness megszerettetésére, de tanulóink kipróbálhatják az kötélugró csoport foglalkozásait is.

Rendszeresen részt veszünk a város tömegsportrendezvényeken (Pick futóverseny, stb.), telente korcsolyázni visszük alsós tanulóinkat. A téli sportok örömeit évek óta szlovákiai sítáborban ismerhetik meg a gyerekek.

Az intézmény egyik profilja indulás óta a testnevelés tagozat. A városi sportcsarnokban az eredményes kézilabda utánpótlás nevelésének köszönhetően, egyedül a mi iskolánk tarthat heti tíz testnevelés órát, ami a gyerekeknek nagy élmény.

A sporttagozat beváltotta a hozzá fűzött reményeket, különböző sportágakban értek el a tanulók városi, megyei, országos, nemzetközi eredményeket. Sokan váltak élsportolókká, de a kevésbé tehetséges gyerekekben is kialakult a mozgás szeretete, a rendszeres sportolás igénye.

Az utóbbi években főleg a kézilabda és az atlétika területén értek el tanulóink nagyszerű sikereket, de kötélugrásban és úszásban is országos versenyeken képviselik diákjaink az iskolát.

Kézilabdásaink az Országos Diákolimpiai dobogós helyek mellett nemzetközi kupákat is nyertek Teramóban, Gummersbachban, Újvidéken, sőt a hazai kupák közül is jó néhányat elhoznak.

Számtalan NB I-es játékos került ki innen, de többen magukra ölthették már a magyar válogatott címeres mezét is, így Kotormán Attila, Buday Dániel, Oláh Gábor, Borbély Zsanett, a kétszeres olimpikon Laluska Balázs és az egyszeres olimpikon Bódi Bernadett, valamint Pigniczki Krisztina, aki amellett, hogy háromszoros olimpikon, olimpiai ezüstéremmel is büszkélkedhet. Ugyancsak iskolánkból indult a kétszeres olimpiai aranyérmes vízilabdás, Fodor Rajmund, valamint a búvárúszásban európa- és világbajnoki érmeket nyerő Bozsó Bea is.

1–2. osztályban a fő hangsúlyt a játékigény kielégítésére és a mozgáskoordináció fejlesztésére helyezzük. Két félév alatt a gyerekek megtanulnak három úszásnemben úszni. A labdás ügyességfejlesztő gyakorlatok képzettséget adnak több labdajáték elsajátításához.

3–4. osztályban a torna kiemelt tananyag, de emellett sok egyéb képességfejlesztő feladatot kapnak a gyerekek a testnevelés órákon. Ezekben az években történik meg a kézilabdázás alapjainak lerakása, és a játékszintre emelése.

5–6. osztályban a hangsúlyt az atlétikus képzés kapja. A tanulók játékigényének kielégítésére a labdás órák szolgálnak. Folyamatos, sokoldalú képességfejlesztéssel alakítjuk ki a gyermekek magasabb szintű terhelhetőségét.

7–8. osztályban az órák közel felét a kézilabdázás tölti ki. A fennmaradó órákban szabadidősportok, küzdősportok, ismétlések és egyéb labdajátékok kerülnek a tananyagba.

Hagyományt teremtettünk a néptánc oktatásával alsó tagozaton. Június 4-én a Nemzeti Összetartozás Napján szép táncbemutatóval (gálával) erősítjük nemzeti hagyományainkat.