Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola

A 2024–2025-ös tanévben iskolánk két első osztályt kíván indítani. Bemutatkoznak a leendő első osztályokban tanító pedagóguspárok.

1.a osztály

Mérges Zsuzsanna

Mérges Zsuzsanna

Gimnazistaként az ember sokszor megkapja a kérdést: „Mivel szeretnél majd foglalkozni?” Én erre mindig elmotyogtam a szokásos válaszom: „Még nem tudom, de egy biztos, tanár és kémikus nem leszek.”

Születésemtől egészen 18 éves koromig Szentendrén, a Bükkös patak mellett elterülő kertes házban éltem. Szüleimtől rengeteg mindent tanultam, tanulok mai napig, két fiútestvérem által védelmezve és „edzve” voltam. Már gyerekkoromban is állandóan csinálnom kellett valamit, kipróbáltam az úszást, szertornát, kosárlabdát, kajak-kenut, tollaslabdát, néptáncot, hosszútávfutást, tanultam fuvolázni, gitározni, ukulelézni.

13 éve vagyok cserkész. 16 évesen lettem őrsvezető, két barátnőmmel kaptunk egy 14 db 8 éves kislányból álló csapatot. A heti gyűléseken rengeteget játszottunk, beszélgettünk, nevettünk, együtt fejlődtünk, nyaranként nomád körülmények között táboroztunk. Ezen időszak alatt jöttem rá, hogy nekem igenis gyerekekkel kell foglalkoznom, és ez az érzés azóta sem változott.

Tanítóként 2022-ben a Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskolában kezdtem dolgozni. Tanóráimon célom, hogy tükröződjön minden, amit korábban leírtam, fontosnak tartom, hogy tanítványaim elé hiteles emberként tudjak kiállni. Matematikaóráimba igyekszem minél több mozgást csempészni, technikaóráimon szeretek a természet kincseivel alkotni, énekóráimon törekszem az élő, hangszeres zene megtapasztalása mellett a magyar népdalokat megismertetni, ez utóbbit a néptáncóráimon történő autentikus magyar táncok gyönyörű kíséreteivé tenni.

Leendő elsőseimmel arra törekszem, hogy az iskolában gyermeki lelkületüket megtartva tudjanak fejlődni, hogy a későbbi tevékenységekhez nélkülözhetetlen tudáson kívül az élet fortélyait is képesek legyenek magukévá tenni.

Borbély László

Borbély László

A nevem Borbély László, tanító vagyok a Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskolában.

Szeretek tanítani, adni a gyerekeknek, jókedvet, tudást és bátorságot. Elhitetni, megértetni velük, hogy mennyire fontos és mennyire jó önmagunkat elfogadni, önmagunkkal jóban lenni. Mindezt úgy, hogy közben hagyom a tanítványaimat gyereknek maradni. Mert gyereknek lenni jó, ezt minden felnőtt tudja, csak útközben kicsit megfeledkeznek róla.

Játszani tudni kell, játszani érdemes! A világ nagy dolgait játék közben kezdi felfedezni a kisgyerek. Segítek tanítványaimnak, a legkisebb királykisasszonyoknak meg a legkisebb királyfiúknak lenni. Átadom nekik azt a tudást, amellyel eligazodhatnak a világ dolgai között. Elhitetem velük, hogy a mesebeli sárkánnyal találkozni nem is annyira vészes! A nehézségektől nem elfutni kell, hanem meg kell szelídíteni őket! Ez a nehézségszelídítés csodás élményeket ad a kisgyereknek. Megélni azt, hogy egy akadályt legyőztünk mindig jó érzés.

Van még egy nagy titok! Az akadályhegyekből akadálydombokat varázsolni. Mert a dombokra könnyedén feljutunk. Egy nagy hegyből csinálunk több kis dombot, és pikk-pakk, már le is győztük az akadályt!

Megtanítom gyerekeimet a siker finom ízére! Átadom nekik az elfogadás kellemes és szép hasznát! Megmutatom nekik a tantárgyak lelkéhez vezető utat. Mindegyik órán megélhetik azt, hogy iskolásnak lenni jó! Énekelni, rajzolni, számolni, olvasni, mesélni nagyon jó élmény!

Van egy iránytűm, Tamási Áron szavai vannak belevésve: „Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne.” Az osztálytermem egy varázslatos hely, segít abban, hogy a gyerekek jól érezzék magukat a bőrükben.

Szeretek tanítani, nevetni és alkotni a gyerekekkel. Létrehozni egy olyan világot, amelyben az osztályom gyerekei azt érezhetik: megérkeztek, otthon vannak.

1.b osztály

Rácz Veronika

Rácz Veronika
„A gyermek szemében a játék nem játék, hanem felnőttesen komoly foglalkozás.” Michel de Montaigne

Több mint 30 éve vagyok tanító néni. 2023-ban költöztem Szegedre és kezdtem tanítani a Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskolába, ahol jelenleg a 2. osztályban tanítok magyar nyelv és irodalmat, valamint készségtárgyakat.

Mint minden új állomása életünknek, az első osztály is – félelemmel, izgalommal tölt el minket, és ez teljesen természetes. Tanító néniként feladatom, hogy az óvoda–iskola átmenetét megkönnyítsem, segítsek ebben mind a kis elsősöknek, mind a szüleiknek.

Az alapkészségek megszilárdítása kiemelten fontos alsó tagozatban, hiszen erre kell majd építeni a jövőben. Minden első osztály egy nagy csoda, ahol a gyermekek a szemem láttára tanulnak meg írni, olvasni, számolni.

Hiszem, hogy szeretettel, pozitív megerősítéssel, türelemmel, sokkal többre vagyunk képesek, mint azt gondolnánk. Lételemem, az élménypedagógia, a játszva tanulás. A társasjátékok, a digitális, interaktív játékok beépítésével észre sem veszik a diákok, hogy mennyi mindenben fejlődnek, mennyi tudást szereznek a tanórai játék alatt. „A gyerek, játék közben tanul. És a legfontosabb, hogy megtanul, játszva tanulni.” (O. Fred Donaldson)

Fontos, hogy minden gyermek felfedezze magában az igazi értékeket, barátokat szerezzen, és biztos tudás birtokában lépjen tovább. Nehéz feladat, de ugyanakkor felemelő is!

Szeretettel várom a leendő kis elsősöket osztályunkba!

Szőke Orsolya

Szőke Orsolya

„Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan.” Ez a gondolat erősen meghatározza életemet, pedagógiai tevékenységemet.

Immáron hat éve foglalkozom gyermekekkel, harmadik éve a közoktatásban. Ez idő alatt lehetőségem nyílt óvodás és felső tagozatos gyermekekkel is együtt dolgozni.

A Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskolába 2022 szeptemberében érkeztem. Az első évemben elsősorban napközis pedagógusként voltam jelen a gyermekek életében, 2023 szeptemberétől pedig osztályfőnöki feladatokat láthatok el.

Szívügyem a zene, gyermekként magam is évekig tanulhattam hangszeren, ezért az énekórákon igyekszem minél szélesebb körben megszerettetni a gyermekekkel a zenét, felfedeztetni a benne rejlő lehetőségeket, erőt, amelyek személyiségüket is formálják.

A zene mellett szintén nagy hangsúlyt fektetek a gyermekek mentális egészségének megőrzésére. Pedagógusként legfőbb célom, hogy a gyermekeket olyan életigenlő, boldog felnőttekké nevelhessem, akik tekintettel vannak az őket körülvevő környezetre, személyekre is. Ebben segítségemre van a gyermekjóga, amelyet már második éve oktathatok az alsós gyermekeknek. A jógán keresztül a gyermekek eszközöket, technikákat kapnak nemcsak testi, hanem a szellemi, mentális egészségük megőrzéséhez is, hiszen különböző meditációs és légzési technikákat is elsajátíthatnak. Mindemellett fejlődik pozitív szemléletük, magabiztosságuk, szociális készségük, valamint problémamegoldó képességük is.

Tudom, hogy az óvoda–iskola átmenet nem könnyű sem a gyermekeknek, sem a szülőknek, hiszen ez egyfajta érzelmi elszakadással is jár. Az idegen környezet megszokásában, a változásokban, az elszakadásban eddigi szakmai tapasztalatommal, játékos személyiségemmel, pozitív szemléletemmel igyekszem mind a szülők, mind a gyermekek segítségére lenni.

Szeretetteli izgalommal várom leendő elsőseinket és szüleiket, hogy szeptemberben közösen indulhassunk életünk egyik legizgalmasabb kalandjára!