Schüssler Mónika, iskolánk tanítója 2024. október 25-én Boldogságóra Pedagógus Nagyköveti megbízólevelet vehetett át Budapesten.
Azért kapta ezt a címet, mert kiemelt szerepet vállalt a Boldogságórák működésében, a Boldogságóra Program közösségének összetartásában, fejlesztésében és a Program missziójának terjesztésében. Fogadják szeretettel beszámolóját!
Már 6 éve tevékenykedem boldogságóra oktatóként, és szívügyem, hogy az érzelmi intelligencia fejlesztése fontos és meghatározó a sikeres és boldog élethez. Nagy segítséget nyújtanak ebben a boldogságórák, ahol egy kicsit lelassulunk, és elmondjuk örömünket, bánatunkat, és nem az ismeretek átadása a cél, hanem, hogy észrevétlenül, játékosan készségszintűvé tegyük a pozitív gondolkodást. Nagyon szeretik a tanítványaim ezeket a vidám hangulatú, játékos órákat. Saját tapasztalatom, hogy a boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, javulnak a tanulmányi eredményeik és a szociális érzékenységük. Ezek a módszerek, gyakorlatok erősítik az önbizalmat, a kitartást, fokozzák a koncentrációs képességet, fejlesztik a kreativitást.
A nagy létszámú, több mint 7500 pedagógusközösségben Pedagógus Nagykövet csoportot hoztak létre, amelybe olyan pedagógusokat választanak minden évben, akik kiemelt szerepet vállalnak a Boldogságórák működésében, a Boldogságóra Program közösségének összetartásában, fejlesztésében és a Program missziójának terjesztésében. Ebben a tanévben öten vehettük át, ezt a megtisztelő címet. Boldogságóra Nagyköveti vállalásaim, hogy élményszerű programot szervezek szülőknek, sajtó megkeresés esetén bemutató boldogságórát tartok és a Boldogságóra online Klub vezetését is vállalom alkalomszerűen. Segítem a gyermekek személyiségfejlődését, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki magukból, a szülőknek rávilágítok a pozitív látásmód előnyeire, és a pedagógusoknak felhívom a figyelmét, hogy egyre nagyobb hangsúlyt érdemes fektetni az érzelmi intelligencia fejlesztésére.
Boldogságóra program Magyarország egyik legsikeresebb élménypedagógia módszere. 11 éve indult el a program, 1500 intézményben tartanak már boldogságórákat, óvodákban, általános és középiskolákban is. A Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola az én kezdeményezésemre 2018-ban csatlakozott ehhez a nagyszerű programhoz, és lettünk Boldog Iskola. Ez egy élménypedagógiai módszertan, ami a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épít, melynek hatékonyságát az ELTE PPK empirikus kutatásokkal igazolta. Segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzuk. Bagdi Bella pszichológus, a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnöke, a Boldogságóra program alapítója és vezetője. Aki októberben az OTP Fáy Oktatási Innovációs díjat vehette át, amit a Boldogságóra Integrált Program kapott általános iskola alsó tagozat kategóriában.
Szakmai csapatában olyan neves szakemberek tevékenykednek, mint Prof. Dr. Bagdy Emőke klinikai szakpszichológus, a pszichológiatudomány kandidátusa, 2010-től professor emerita, ő a Boldogságóra program fővédnöke és a könyvsorozat társírója.
A Boldogságóra Pedagógus Nagykövet csoport tagjainak listája, további képek és bemutatkozó anyagaik elérhetőek a következő linken.
boldogsagora.hu Boldogságóra Pedagógus Nagyköveteink