A KÖSZIKE (Készségfejlesztés, Önismeret, Szerető Iskolai Közegben Egymásért)-projekt ünnepélyes zárórendezvényére 2022. június 3-án került sor intézményünkben.
2020 novemberében a Vörösmarty Általános Iskola Alapítványa pályázatot nyújtott be a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácshoz. A pályázaton 10 millió Ft támogatást nyert az alapítvány a KÖSZIKE nevet viselő projekt megvalósításához.
Krizsánné Turcsányi Marianna intézményvezető nyitóbeszédében elmondta, hogy az összeg jelentős részének felhasználásával Élménygrund néven kültéri közösségi tér létesült, amelyet a közönség a rendezvény részeként meg is tekinthetett.
Az 1–2. osztályosok alkotó-fejlesztő meseterápiás foglalkozásokon, illetve mesekeretekbe illesztett „élménylegózás”-on vehettek részt a tanév folyamán, s ezzel párhuzamosan a 3–8. évfolyamos tanulók a LEGO® robotok programozásának alapjait sajátíthatták el kiscsoportos formában, külső szakember vezetésével.
Iskolánk előterében minderről kiállítást rendeztünk be, amely ezen a napon valamennyi érdeklődő számára nyitottá vált.
Az ünnepélyes zárórendezvényen tanulóink színvonalas műsorral kedveskedtek a megjelenteknek.
Külön örömünkre szolgált, hogy a közönség soraiban üdvözölhettük határon túli testvér- iskolánk, a Hajdújárási Petőfi Sándor Általános Iskola pedagógusait, valamint a diákság képviselőit.
Ismerős arcokként léptek a színpadra iskolánk kórusának tagjai, hisz szeptember óta minden iskolai rendezvényen méltó módon adják meg az ünnepélyes kezdőakkordokat. Így történt ez most is Mráz Fruzsina hegedűművész kolléganőnk hangszeres kíséretében.
Pach Dorka 3.b osztályos tanulónk szavaló- és mesemondó versenyek sikeres résztvevője, Magyar Ibolya tanítónő felkészítésében. Ezen a délutánon Vesztergom Andrea Nagykislányok titkai című verséből súgott meg néhányat.
Őt két ifjú tehetség, Berkó Rita és Takács Hanna követték a színpadon, akik országos diákolimpiai győztesek lettek az idén ugrókötél versenyszámban.
Fülbemászó zenére, rózsaszín párducként léptek a színpadra az első évfolyam lánytornászai, s egyik felkészítőjük, Vidovicsné Szamosi Csilla tanítónő pedig Clouseau felügyelőt alakította a produkció során. Sikerük Lenhart Emese testnevelőnek is köszönhető.
A következő percekben testvériskolánk tanulói kaptak szerepet a zárórendezvényen. A vajdasági magyar mesekincs egyik gyöngyszemét hallhattuk Nagy Zita előadásában, majd mezőségi táncokban gyönyörködhettünk vendégeink előadásában.
Nem közönséges kofalárma, hanem óriási tetszésnyilvánítás kísérte Rideg Sándor Indul a bakterház című regényének részletét, amelyet Stranszki Mihály 6. a osztályos tanulónk adott elő. Ezzel a produkcióval Misi idén a járási prózamondó versenyen különdíjat nyert. Akkor is, és most is Bánáthy Jánosné tanárnő készítette fel a zseniális előadót.
Bendegúz monológja után Szentjobbi Endre táncpedagógus tanítványaiként a 6.b osztály perdült táncra a cha-cha-cha ritmusára, majd az 5.b osztályos fiúk és lányok következtek zenés-labdás produkciójukkal. Lelkesedésük és kitartásuk felkészítőjük, Pocsai-Farkas Zsuzsanna érdeme is egyben.
A KÖSZIKE-pályázat keretein belül a mese mindennapos szereplője lett a kisiskolások életének. Az alsós színjátszó szakkör előadásában Zelk Zoltán tollából a Mese a legokosabb nyúlról című történet elevenedett meg, melyet Kissné Mészáros Edina tanítónő, a szakkör vezetője dolgozott át, és állított színpadra Márta Vivien pedagógiai asszisztens segítségével.
Radnóti Miklós Nem tudhatom című költeményében megfogalmazott legfontosabb üzenet, a gyermekkorunktól magunkban hordott szerető közösséghez való tartozás tudata Csira Norina 8.b osztályos tanuló előadásában elemi erővel mutatkozott meg, ami Bánáthy Jánosné felkészítő pedagógust is dicséri.
Rendezvényünk fináléjaként a délvidéki testvériskolánk kamarakórusának előadásában megrendítő erővel hangzott el a Kis Kata zenekar Magyar vagyok című dalának feldolgozása.
A KÖSZIKE-projekt ezzel a tanévvel lezárult iskolánkban.
Bátran állíthatjuk, hogy a pályázati program, illetve a szerető iskolai közegben folyó oktató és nevelő munka sokszínűsége ebben a másfél órában is megelevenedett a közönség előtt. Láthatóvá tettük, hogy a mindennapos tanulás mellett mi mindenben vesznek részt örömmel, vidáman, kitartással gyermekeink. Hisszük, hogy a KÖSZIKE-projekt programjainak segítségével sikerült megteremtenünk tanulóink számára az önfeledt játék szabadságát, és a társaikkal eltöltött együttlét örömét.
Még egyszer leírva, de magunkban még sokszor elismételve:
Köszönjük, KÖSZIKE!
A TÁMOGATOTT TEVÉKENYSÉG A BELÜGYMINISZTÉRIUM ÉS A NEMZETI BŰNMEGELŐZÉSI TANÁCS TÁMOGATÁSÁVAL VALÓSUL MEG.