Iskolánkban a 2021–22-es tanévben az első évfolyam diákjai heti rendszerességgel részt vesznek alkotó-fejlesztő meseterápiás foglalkozáson dr. Kapronczayné Batta Zsuzsanna tanítónő vezetésével. A célunk az, hogy ezzel is könnyebbé tegyük az óvodából az iskolába történő átmenet nem mindig egyszerű útját.
A szülői fórum célja az volt, hogy a program iránt érdeklődők saját élményként tapasztalják meg azt a folyamatot, amelyből gyermekeik hétről-hétre részesülnek a mesevilággá varázsolt tanteremben.
A meseterápia módszerének megalkotói abból a felismerésből indultak ki, hogy az emberi lélekben fölmerülő konfliktusok szimbolikus formában megtalálhatók a mesékben is. A mese iránytű, mert mindig kivezet a történetben ábrázolt nehéz helyzetből.
A foglalkozáson elhangzott mese megtette hatását: A szülők megfogalmazták, hogy miután azonosultak az egyik szereplővel, képzeletükben megelevenedtek ismerősnek tűnő, de rég elfeledett helyszínek, melyek segítségével újra át tudtak élni saját életepizódjaik közül néhányat.
Ez nem varázslat, hiszen a mesék felölelik az ember életútját, és valamennyi nagy kérdéshez, fordulóponthoz van történet a meseirodalomban: így létezik születésről, halálról, felnőtté válásról, anyaságról, párkeresésről, házasságról is mese. Az emberi lét nagy kérdéseire is keresik a válaszokat: mint például a boldogság, vagy az emberi lét értelme.
Azt nem állítjuk, hogy minden felmerült kérdésre megtaláltuk a választ ezen a délutánon. De azt igen, hogy a mesékben ott a Szép és az Igaz. Mai világunkban ez nem kevés, sőt ez a legtöbb, amit megtapasztalhat gyermek és felnőtt egyaránt. Ez történt most a szülői fórumon, és ez történik az alkotó-fejlesztő meseterápiás foglalkozásokon a Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskolában hétről-hétre.
Mese volt, igaz volt.
A TÁMOGATOTT TEVÉKENYSÉG A BELÜGYMINISZTÉRIUM ÉS A NEMZETI BŰNMEGELŐZÉSI TANÁCS TÁMOGATÁSÁVAL VALÓSUL MEG.