Alsós diákjaink minden pénteken megadott témában kézműveskedhetnek, játszhatnak azért, hogy élmény legyen a tanulás.
Minden évben van egy fő vezérfonal, amely mentén a napközis pedagógusok feladatokat, programokat találnak ki az osztályok életkorának megfelelően. Volt olyan év, amikor szentek életével ismerkedtünk meg. Például Szent György napján lovagi tornát rendeztünk. A tavalyi évben a jeles napokat vettük sorra. A magyar festészet napján a gyerekek híres magyar festők képeivel ismerkedhettek meg, ezután reprodukciókat készítettek. A program zárásaként az összes napközis diák elhelyezte kézlenyomatát egy hatalmas lepedőn, amelyet később kiállítottunk az iskola aulájában.
Az idén a történelmi korok mentén haladtunk. Szeptemberben barlangrajzokat készítettünk, ahogyan az ősemberek. Később megismerkedtünk az egyiptomi kultúrával. Gyurmából megformáztuk a szfinx-et és a piramisokat, majd megpróbáltuk megfejteni a hieroglifákat. Üzenetet írtunk egymásnak a jelek segítségével.
Az újévben a középkori élet megismerésére fektettünk nagyobb hangsúlyt. Farsangon ennek megfelelően középkori öltözetet viseltünk. A középkori építészet csodáiban megmerítkezve rózsaablakot és vármakettet építettek a gyerekek csoportmunkában.
A történelem fontos lépcsőfokai mellett természetesen minden más ünnepről, jeles napról megemlékezünk (karácsony, március 15., húsvét, Föld napja, stb.). Korábban színvonalas karácsonyi műsorral készült az összes osztály, amellyel egymást és a szülőket ajándékoztunk meg. Az idén kicsit befelé fordulva a meghittség és az ÖKO-szemlélet jegyében saját kézzel festett fakorongokkal díszítette az alsó tagozat az iskolai karácsonyfát. Iskolánk régóta ÖKO-iskola, így az újra felhasználásra nagy hangsúlyt fektetünk, ezekkel kapcsolatos pályázatokon szívesen részt veszünk.
Már több éve részesei vagyunk a KEVE programnak. A gyerekek játékos formában megismerkednek a közlekedés szabályaival, a táblákkal és az eszközökkel is. A kollégákkal tanpályákat, akadálypályákat építünk. A tanulók iskolai és saját járművekkel teljesíthetik a feladatokat, természetesen a biztonsági eszközöket megfelelően használva.
Idén eredetileg tervezett programjaink (színház, múzeumlátogatások, kirándulások) sokszor módosultak a járványügyi intézkedések miatt, de utólag mindig bebizonyosodik, hogy a programok hajtóereje a közösségben és a jókedvben rejlik.
És, hogy miért csináljuk mindezt? Azért, mert ezek a péntek délutánok kiváló alkalmat nyújtanak a közösség fejlesztéséhez, az összetartozás erősítéséhez. Fejlesztjük a gyerekek általános műveltségét, finommotorikáját, mozgását, környezettudatos szemléletét. A gyerekek kiélhetik szereplési vágyukat, a mozgás iránti vágyukat, felfedezhetik a rejtett képességeiket.
Röviden: azért csináljuk mindezt, hogy élmény legyen a tanulás!
Tömösiné Csúri Edina
tanító