A természet az életünk része. Figyelnünk kell rá, óvni kell őt. Ezt már gyermekkorban kell megtanulni, hogy felnőttként természetessé váljon!
Ez a mottója az idei tanévben két turnusban megvalósuló erdei iskola programunknak, melyen október első hetében 6.b osztályos tanulóink vettek részt.
Az iskolai élet számtalan lehetőséget nyújt a környezettudatos szemlélet a környezetért felelős életmód kialakítására, az erdei iskola egy összetett pedagógiai projekt. Célunk, hogy természeti környezetben, a megszokottól eltérő tevékenységek szervezésével, a hagyományos iskola tantárgyi kereteit átlépve integrált, megfigyelésekre, tapasztalatokra és együttműködésre épülő ismereteket szerezzenek tanulóink.
Helyszínként hagyományosan a Kontyvirág Erdei Iskolát választották a szervezők, ahol jelentős hangsúlyt helyeztek a kiscsoportos foglalkozásokra, megfigyelésekre és az önálló ismeretszerzésre. A Kiskunsági Nemzeti Park munkatársai, Szénási-Mata Ágnes és Filotás Zoltán vezetésével megvalósított modulok során a diákok kreatív és játékos feladatok keretében felfedezték a jellegzetes ártéri élőhelyet megismerkedtek több, a Tőserdőben élő madárral és hangjával, elsajátították a madárvédelem alapjait.
Az erdei iskolai közeg egyedülálló lehetőséget biztosított az idegen nyelvi és természettudományos ismeretek ötvözésére, amely nyelvi modulok formájában valósult meg. Tanulóink angol nyelven sajátítottak el ismereteket a fenntarthatóság, így a szelektív hulladékgyűjtés témájában, ezek mellett projektmunkában, a környezetvédelemmel kapcsolatos tudnivalókat dolgoztak fel. Nagyon pozitív volt látni, hogy mennyire természetes volt számukra az angol nyelvi kommunikáció és az idegen nyelven folyó ismeretbővítés.
A projekt céljának megfelelően napi szinten tanultak a gyerekek, emellett jutott idő az önfeledt időtöltésre, szabadidős tevékenységekre is, így a négy napos program az osztályközösség számára a tanulmányi kirándulás szerepét is betöltötte.
Köszönjük Héger Anita és Lakatos Gabriella tanárnőnek a szervező és szakmai munkáját!